Raskaustestissä se sama aavistuksen poikanen, joka näkyy varmaan vain sen takia, että haluaa siinä jotain nähdä. Siis nega edelleen.

Jonotan hormonipolin puhelinneuvontaan, kymmenen minuuttia olen kuunnellut aivan kammottavaa pimputusta, jonka katkaisee - onneksi - vähän väliä tiedote, joka kertoo minun olevan jonossa. Mä en halua olla jonossa nyt, mä haluan, että mulle vastataan ja kerrotaan, mitä mun pitää tehdä.

Eilisillan vuodatukseen olisi pitänyt laitta vielä yksi iso kysymys. Entä jos en olekaan raskaana? Ja oikeasti: Kyllä mä tiedän, että me pärjätään hyvin, jos olenkin.

Pitkän jonotuksen jälkeen keskustelen sairaanhoitajan kanssa. Hän on sitä mieltä, että saatan olla raskaana, testit joskus näyttävät väärin; jos vuoto ei ala, niin muutaman päivän päästä kannattaa tehdä vielä uusi testi. Toinen syy pitkään kiertoon voi tosin olla sekin, että ovulaatio on viivästynyt, joskus voi käydä niinkin, irrotuspiikistä huolimatta.