Kaksi alkiota siirrettiin, tällä kertaa varsin kivuttomasti ja helposti, ja kaksi meni pakkaseen. Seitsemästä munasolusta kuusi hedelmöityi. Laadultaan näyttivät olevan kolmosta, siksi siis tämän päivän siirtoon valittiin kaksi alkiota. Aika lailla samanlaatuisia pakastettiin. Kaksi oli huonolaatuisia ja meni jonnekin muualle, ehkä roskiin, ehkä tutkimuskäyttöön. Me ollaan annettu lupa käyttää meidän alkiota tutkimuksessa, mutta en tiedä, tehdäänkö niillä mitään.

Päivän vinkki on, että jos kohtu on taakse kallellaan, niin alkionsiirtoon mennessä rakon on hyvä olla tosi täynnä. Minulla ainakin toimi tänään. Vaikka kuulemma kohtu vähän vaihtaa asentoaankin välillä, mutta muistelen kyllä, että useimmiten minulla on normaaleissa vuosikatsastuksissakin ollut kohtu taakse kallellaan.

****

Anonyymi kommentoi edellisen postauksen yhteydessä:
"Olin eilen munanjohdinten aukiolo tutkimuksessa. SATTUI ihan sikana, kun kohdunsuuta pitä kaksilla eri pihdeilla oikaista. Eikä se ilmapainekaan kohdussa ihan kivuton ollut. MIKSEI KUKAAN KERRO blogissaan, ETTÄ oikeasti SATTUUU!!!! Turhauttavinta asiassa on, että olen itse lääkri ja TIEDÄN, että ei tarvitsisi sattua. Puudute aineita on olemassa."

Vaikea mennä toisten puolesta sanomaan, itse olen jossain postauksessa ohimennen maininnut, että itselleni tuo ssg oli kivulias. Etukäteenhän sitä ei voi tietää, miten se kenellekin tuntuu. Ihmetellä toki voisi sitä, että miksei niitä puudutteita saa varmuuden vuoksi.